Pro-Oiler, Snelheidsafhankelijke kettingsmering
Select your language:
Het Pro-Oiler systeem is op de markt sinds 2002 en wordt wereldwijd
door duizenden motorrijders gebruikt. Hieronder enkele gebruikers
aan het woord.
"Het Pro-Oiler systeem functioneert al 10 jaar en 55.000km
probleemloos op mijn motor en al 5 jaar probleemloos op de motor
van mijn vrouw. Haar huidige ketting gaat al 37.000km mee en is
"still going strong" Ik heb dus met mijn Pro-Oiler als pilot gebruiker
ook wel een aardig succesvolle duurtest gedaan. Ik zou eigenlijk niet
weten waarom iemand nog zou hannessen met kettingspray"
Marc, uit Heerhugowaard NL
".....Ik heb met die motor 90.000 km gereden met dezelfde ketting en
achtertandwiel (het voortandwiel heb ik op jullie advies wel
regelmatig vervangen) en die ketting was nog steeds niet versleten.
Ook in de tussenliggende periodes van het vervangen van het
voortandwiel hoefde ik de ketting nooit te spannen."
Fred, Honda VFR Owners Club (Nederland)
"My Pro-oiler went around the world through USA, Russia and Mongolia,
Europe and back home to Wisconsin in 2007 on my KTM.
Made it on one chain!!!!!"
Bill, (bmwktmbill), Tomahawk, WI, USA
"In this environment there's a permanent coating of dust on all parts
of the Yamaha, but a chain drive in the desert is no problem at all with
the Pro-Oiler. The chain is always glistening with oil. I am a happy
punter..."
Phill, Into Morocco from the UK
"My pro-oiler is on it's 4th motorcycle. No failures. Once you get it
set up you never have to touch it. Defi nitely the best oiler on the
market."
J. Swimmer, Tucson, AZ, USA
I fitted a Pro-Oiler GPS to my 2012 Fireblade about 5 months ago, and I can say with conviction that it's a brilliant product. I strongly recommend it.
My chain is always bright and clean, there's no drips, and it's easy to remove fling-off with WD40 when I wash the bike.
It was easy to fit the electronics. Everything but the control unit went under the tail tidy, including the oil bottle, and there's still room for my disc lock. The PosiTap connectors tapped easily into the tail light wiring. The tank cover had to come off to fit the control unit, which sits nicely inside the fairing next to the dash, but that was OK.
Using GPS means there's no need to tap into the bike's electronics to control the pump. Brilliant!!
Chris Mundy, Liverpool UK